Plattdeutsche Texte

An dieser Stelle werden plattdeutsche Texte mit Unterstützung des Plattdeutschen Club Wolbrechtshausen veröffentlicht.

Plattdeutscher Kreis Chraune
Fatellt been Plattdüütschen Nommedach 2017
von Karl Fengewisch
Understrieken

Haa ssitt doa, enn betten dröemelich. Ower lache ne´ nech ut tau dütt, watt haa sseck hüte weer te´rechte dröemelt.
Tuppet mett ssienen Schriefstift uppet Papejjer henn un ssüht: Doa entstunn enn Punkt. Haa denket sseck: Wenn me den nu enn Stücke wejjer-rücken dee, wöre datt doch nu tau ennen Striche worn.
Haa ssächt sseck: Veele Punkte un veele Striche, watt me doa von allet mooken könne!
Doabee harrn se doch von freuh an schon doamee te´daun e´hatt! Schon tau öhrer Jungentiet harrn se doamee hanteert. Un watt me doamee, mett den MORSE-Teiken, allet mee-däl´n konne! Schon ower chröttere Strecken, wo man nech mähr meen-anner spreeken kann, konnen se sseck varstännijen. Mett Lecht oder owern Droht harrn dä dütt mett den MORSE-Teiken inn-e´übet.
Un denn kamm dütt. Dou konnest chanz ümme-ssüst allet for datt „Seesport-Funktüchnis“ lärn. Wo word denn ssüst Jugendlichen ssau watt an-e´boon? Welk nejje Technik! (Doamols!) Wee übeten bechaastert in Chöttingen inner Bunsenstroote noa Fejjeroobend in ennen Keldere.
Dann ann´n 22. Maa 1940 kamm hoacher Bessuch. Twaa Owerfunkmesters (in bloch) von dä Marine kammen und ssächten: „Jungens, jetzt wolln wir mal sehen, was ihr könnt!“. Un nammen daa Prüfunge aff. – Bestohn.
Dütt kamm donoa denn ower hinderhär: Enn offiziellet Schriewen von daa Marine-Nachrichten-Inspektion Kiel: Wir gratulieren! Un dälen mee, datt nu for den Wehrdienst bloat de Kriegsmarine infrooge kümmt. Un dä kamm!
Bliewe wee better bee „Punkt un Strich“. Denke mol ssau: Wenn dou in jeder Ssekunne enn´n Baukstooben underbringest, häst dou „Tempo 60“. Buuten inn´n Atlantik zwitscherde datt mett Tempo bett 120. Doa tellst dou kenne Punkte un Striche mähr. Dütt klinget wie Mussiek in dienen Oahrn. Enn Ssatzteiken ssall hee noch stohn:
..--.-
unterstreichen

Silvester 2017

Kinners, kinners, datt Joahr, dat löppt, wee komet boale nich mehr mee. Kume sind dä Wiehnachtsdoage rümme chat et et all rasch up Silvester. Dä Dannenbohm staht noch inne chaue Stobn un nu werd wia frischet Linnen uppen Disch lecht weil dä Tropp dütt Joahr no össek taun silvestern kümmet. Do mötet noch rasch dä Krumen ut den Polstern rutbürstet werden, domee dä Troppluije sitten könnt.

Uten Rewe wird ne Flasche Kellergeister un ne Flasche Eckes Edelkersch fur dä Frowens köfft und dä Mannsbildere drinket Beer un Kortten. Chliek no Wiehnachten  wurden Äppele, Kartuffeln, roe Reuben und Zellerie ut`n Keldere langet. Dat Gemüse wurd all mol koket, un dä Soltheringe wurden wotert domee dat se nich chanz sau scharp furn Heringszalot wörn. Anen Dach vur Silvester ching denn dä Schnippeleje los. Allet  moste in klane Brocken schnippelt werden un allet tesammen moste dann ordentlich durtaan. Un denn hörn taun richtigen Silvesterobend ok noch Fettkröppel. Dä Deig wurd lange knetet un dä Kreppel wurden dann in haten Schwienesmolt utbacken un in Zuckere wältet. Silvesterobend chaff et dann frischet Brot un Schlachtewost. Merst wurd denn ok dä irste Mettwost anneschnejen doatau dann dä frische Heringszalot – Minsche, hätt datt schmecket. Met düsse  Grundloge, konne man ok met ruhigen Jewissen nen poar Kortte mehr verdrochen. Kaner hätt do Kaloriens tellt un kaner harre Cholesterin.  Ober alle hewett allet äten un alle hewet allet drunken. Watt sind datt hübsche Fejern west!

Ok Musik wurd sülmest moket. Manche harren jo woll all nen Plattenspeeler ober wenn man kanen harre, denn wurd eben sülmest sungen. Do kenne noch jeder dä Volkslieder un ok dä Schlogers. Hans Albers und Caterine Valente dä konne jeder utwendig meesingen. Un sungen wurd sauwesau veele mehr als hüte.

Knallereje tau Silvester chaff et choa nich, wolle ok kaner hörn. Alle harrn noch jenauch Knallereje von Krieje in den Oahren. Et chaff Wunderkerzen, un datt recke!

An Neejoahrsmorjen wurd denn dä Keue met nen dicken Koppe un ne Stunne löter mulken un den Rest vonnen Doage ching et dann uppet Caanapee den Ruusch utsloapen.

Met dän Fernsehen kam denn ok dä Neejoahrsansproke von Bundeskanzler. Datt hört nun ok jedet Joahr dortau. Dütt Joahr is dat nu besunners spannend. Of Angie  woll tau rechten Tied öhre Ansproke schreeben hätt? Oder of se woll doch chanz un choar n anderer hillt?  Et sind jo lange Weekens met Strietereijen un Dickköppen in Berlin west. Datt mott Angie utsitten un ob ött denn noch nen Kopp hätt för dä Neejoahrsansproake? Wee werd et affeleben.

Wee wünschet jök nen chauet neejet Joahr, met wennich Zankereje ober ümmer met jenauch Kortten oder Heunderschnaps undern Sofaküssen!

Alma und Meta

(Christa Becker und Gudrun Stutz, Gladebeck)

Silvester 2017

Fatellt been

Plattdüütschen Nommedach

Dä Beer-Keeben

Karl Fengewisch

Plattdeutscher Kreis

Heimatverein Grone e. V.

(Passeert is datt Enne der 40er Joahre)

Dä Beer-Keeben

Der Bierkäfer

ütt is bloat doatau koomen, weil dütt allet tau´r chlieken Tiet ssau tau-ssamnmen kamm.

Use Kerke harr noch ssiene oale Möwwer.  Anner Ecken, noa´r Schaulstrooten henn, stunn noch daa Strooten-latüchte.

Cheejenower, ower de Strooten wech, harr haa Ernst Hoffmester ssiene Schlachterejje mett Chastwärtschaft. Und dä ching, denn haa chiezede nech bee sssienen Jehacketenstücke un Kettelflaasch. Un ssien Beer schmecke doch oak.

Under daa Lüchte harrn sseck mährere Halfstarke, noch nich chanz inn´n riepen Mannes-older, taussammen funnen. Ssaa wolln woll denn noa öhne Ernsten rinder.

Ett wass enn lauen Maajenobend. Boben, ümme datt Lecht von daa Strooten-latüchte, kraasende twüschen Motten un Nachtfaltern oak enn Maakeeben rümm. Dütt brochte ennen von den Halfstarken upp düsse fixe Idee. Haa ssächt:

„Wenn aan von Jöck ssaun Maakeeben runderschlucket, cheewe eck enn Fatt Beer ut.“ Datt dütt passeern könne, doa an harr  haa woll ower ssüllmest nech e´chlofft.

Doa ssächt Aan: „Dä kümmt joa runder!“ Un haa kamm! Dä konnen choar nich ssau schnell kucken, ssau schnell wass schon dä Keeben in ennen Mul varschwunn un wass runder-schlucket.

Nu is datt nu mol ssau: Anjelobet is anjelobet! Datt Fatt Beer was anjelobet. Ernst Hoffmester steeke datt Fatt Beer an.

De Dör stunn open un Leuje,  dä varbee kammen, worn rinder raupen met

„Freibier!!“

Enne Anmerkunge doatau. Düsse Jeschichte is woahr, denn Karl-Heinz, dä doabee wass, hätt se meck ssüllmest fatellt. Un Rosalinde ssien Mann, haa Chustav, is oak doabee e´west. Bloat aanet härr eck chärn e´wust: Wie öhne datt bekoomen is. Meck schlaat datt uppen Moogen, wenn eck bloat doa an denke.

K. Fengewisch 2017

Alma un Meta föhrt in Urlaub

Alle Welt will nur noch in Urlaub föhrn.  Kinders nee, watt sind datt för Tieten.

Kume sind dä Kartuffeln annehäufelt, doa willt dä mehrsten von Noaborn all wia in Urlaub.

Joa, un dann is chauer  Rot duier: Watt sall eck met den Allbiern doen? Un wer gucket no dän Heundern? Dä Luie moket et seck over ok tau lichte. Könnt dä ajene Choote nich ordentlich fegen ober wälzet Reisebeukere. Un wo freuer in Choarden dä Beete för Bohnen un Churken wässt sind, do staht hüte ne Pritsche taun sunnen und nen Woterbecken för dä Kindere taun rintespringen. Wee sind met usen Kindern freuer taun Steinhuder Meere föhrt. Doa chaff et denn ne Schifffoahrt met Kartuffelzalot und Würstchen – natürlich sülmest moket und menomen -  tau Insel Wilhelmstien und dann ching et wia  toruie, doamee man dann bee Tieten wia in Huse was. Hüte chaat et up Krüzfoahrt bet no Ofrika, mannichmol ok noch weejer wech, Hauptsoke is, datt datt Cheld rekket un överall Internet doabi is.

Nun wert et düssen Summer ober woll wia nen betten enger inne Welt. De neje Mrs. Satscher  in England will nich mehr ssau veele Touristen hebben, dä sauwiessau nur no England raset ümme Lisbeth overn Tuun un dä schönen Chärtens unne in Kornwoll  annetegucken. – Verrückete Welt: Heje hebbet se nurn Balkunkasten met Peterzilie un ne Maschine dä automatisch den Rasen mäjet un inne Fremme loatet se seck dän Kopp von englischen Blaumen durnander bringen. Un inne Türkei, doa will dütt Joahr ok man kume aner hönn weil man nich waat, of man doa hale hin un her kümmet. Jo, watt nu? Doch wia Steinhuder Meer?

Alma und eck hewet beslooten: Irst dä Allbiern!, Dann dä Bohnen  un twüschen Appelmaus koken und Kartuffeln arnten, da föhrt wee mol hübsch noa Bad Pyrmont! Nen betten von use Rente nöhmet wee me int Kasino un use Feute, dä hillt wee int frische Water vonne Quelle.

Denn man beste Wünsche förn chauen Summer un schöne Riesedoage wünschet

Alma un Meta

Chlooke, April 2017

Alma und Meta Friedhof