Plattdeutsche Texte

An dieser Stelle werden plattdeutsche Texte mit Unterstützung des Plattdeutschen Club Wolbrechtshausen veröffentlicht.

Fatellt been

Plattdüütschen Nommedach

Dä Beer-Keeben

Karl Fengewisch

Plattdeutscher Kreis

Heimatverein Grone e. V.

(Passeert is datt Enne der 40er Joahre)

Dä Beer-Keeben

Der Bierkäfer

ütt is bloat doatau koomen, weil dütt allet tau´r chlieken Tiet ssau tau-ssamnmen kamm.

Use Kerke harr noch ssiene oale Möwwer.  Anner Ecken, noa´r Schaulstrooten henn, stunn noch daa Strooten-latüchte.

Cheejenower, ower de Strooten wech, harr haa Ernst Hoffmester ssiene Schlachterejje mett Chastwärtschaft. Und dä ching, denn haa chiezede nech bee sssienen Jehacketenstücke un Kettelflaasch. Un ssien Beer schmecke doch oak.

Under daa Lüchte harrn sseck mährere Halfstarke, noch nich chanz inn´n riepen Mannes-older, taussammen funnen. Ssaa wolln woll denn noa öhne Ernsten rinder.

Ett wass enn lauen Maajenobend. Boben, ümme datt Lecht von daa Strooten-latüchte, kraasende twüschen Motten un Nachtfaltern oak enn Maakeeben rümm. Dütt brochte ennen von den Halfstarken upp düsse fixe Idee. Haa ssächt:

„Wenn aan von Jöck ssaun Maakeeben runderschlucket, cheewe eck enn Fatt Beer ut.“ Datt dütt passeern könne, doa an harr  haa woll ower ssüllmest nech e´chlofft.

Doa ssächt Aan: „Dä kümmt joa runder!“ Un haa kamm! Dä konnen choar nich ssau schnell kucken, ssau schnell wass schon dä Keeben in ennen Mul varschwunn un wass runder-schlucket.

Nu is datt nu mol ssau: Anjelobet is anjelobet! Datt Fatt Beer was anjelobet. Ernst Hoffmester steeke datt Fatt Beer an.

De Dör stunn open un Leuje,  dä varbee kammen, worn rinder raupen met

„Freibier!!“

Enne Anmerkunge doatau. Düsse Jeschichte is woahr, denn Karl-Heinz, dä doabee wass, hätt se meck ssüllmest fatellt. Un Rosalinde ssien Mann, haa Chustav, is oak doabee e´west. Bloat aanet härr eck chärn e´wust: Wie öhne datt bekoomen is. Meck schlaat datt uppen Moogen, wenn eck bloat doa an denke.

K. Fengewisch 2017

Alma un Meta föhrt in Urlaub

Alle Welt will nur noch in Urlaub föhrn.  Kinders nee, watt sind datt för Tieten.

Kume sind dä Kartuffeln annehäufelt, doa willt dä mehrsten von Noaborn all wia in Urlaub.

Joa, un dann is chauer  Rot duier: Watt sall eck met den Allbiern doen? Un wer gucket no dän Heundern? Dä Luie moket et seck over ok tau lichte. Könnt dä ajene Choote nich ordentlich fegen ober wälzet Reisebeukere. Un wo freuer in Choarden dä Beete för Bohnen un Churken wässt sind, do staht hüte ne Pritsche taun sunnen und nen Woterbecken för dä Kindere taun rintespringen. Wee sind met usen Kindern freuer taun Steinhuder Meere föhrt. Doa chaff et denn ne Schifffoahrt met Kartuffelzalot und Würstchen – natürlich sülmest moket und menomen -  tau Insel Wilhelmstien und dann ching et wia  toruie, doamee man dann bee Tieten wia in Huse was. Hüte chaat et up Krüzfoahrt bet no Ofrika, mannichmol ok noch weejer wech, Hauptsoke is, datt datt Cheld rekket un överall Internet doabi is.

Nun wert et düssen Summer ober woll wia nen betten enger inne Welt. De neje Mrs. Satscher  in England will nich mehr ssau veele Touristen hebben, dä sauwiessau nur no England raset ümme Lisbeth overn Tuun un dä schönen Chärtens unne in Kornwoll  annetegucken. – Verrückete Welt: Heje hebbet se nurn Balkunkasten met Peterzilie un ne Maschine dä automatisch den Rasen mäjet un inne Fremme loatet se seck dän Kopp von englischen Blaumen durnander bringen. Un inne Türkei, doa will dütt Joahr ok man kume aner hönn weil man nich waat, of man doa hale hin un her kümmet. Jo, watt nu? Doch wia Steinhuder Meer?

Alma und eck hewet beslooten: Irst dä Allbiern!, Dann dä Bohnen  un twüschen Appelmaus koken und Kartuffeln arnten, da föhrt wee mol hübsch noa Bad Pyrmont! Nen betten von use Rente nöhmet wee me int Kasino un use Feute, dä hillt wee int frische Water vonne Quelle.

Denn man beste Wünsche förn chauen Summer un schöne Riesedoage wünschet

Alma un Meta

Chlooke, April 2017

Alma und Meta Friedhof